21 Aralık 2012 Cuma

Erzurum Bayburt Arası 1 Saat


Erzurum-Bayburt sınırında bulunan deniz seviyesinden 2 bin 400 metre yükseklikteki Kop Dağı Geçidine yapılan 6 kilometre uzunluğunda tünelle rakım 2 bin 50 metreye düşürülerek trafiğin 4 mevsim boyunca hizmet vermesi sağlanacak.

Ovit'ten sonra Türkiye'nin en uzun ikinci tüneli olan Kop Dağı Tünelinde şu ana kadar 100 metre katedildi.

Karayolları 12'nci Bölge Müdürü Şenol Altıok, işçilerin 24 saat boyunca çalıştığını, Erzurum-Bayburt arasının bir saate düşeceğini anlatarak "Tünel çift tüp şeklinde ve böyle olunca toplam uzunluk 13 kilometreye geliyor. Proje 319 milyon liraya mal oldu. Tünel 2014 yılının sonunda bitecek" dedi.
Tamamlandığında Türkiye'nin ikinci en uzun tüneli unvanına sahip olacak Kop Dağı Tüneli'ndeki 2 tüp geçitte toplam 290 metre mesafe alındı. Tünelin 2015 yılında tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.

Erzurum- Bayburt karayolu sınırındaki Kop Dağı Tüneli'nde kazı çalımalarına 2 ay önce başlandı. İki taraftan başlanan kazı çalışmalarında tüp geçitlerde 290 metre kazı gerçekleştirildi. 2 bin 400 rakımdan 2 bine rakıma düşen yol güzergah çalışmalarında günde 20 metre kazılıyor. 319 milyon lira keşif bedelli Kop Tüneli tamamlandığında Erzurum- Bayburt arasındaki mesafe 6 kilometre kısalarak bir saatlik mesafeye düşecek. Karayolları Bölge Müdürü Şenol Altıok, şantiye çalışmaları hakkında Kop Geçidi Tüneli'nde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Altıok, ağır ve çetin geçen kış şartlarına rağmen tünel çalışmalarının 24 saat esasına göre devam ettiğini söyledi.


Erzurum tarafından açılan iki tüp geçitte toplam 200, Bayburt tarafından ise toplamda 90 mesafe metre mesafe kat edildiğine değinen Altıok,"150 kişilik bir ekip 24 saat esasına göre tünellerde çalışıyor. Günde toplamda 10 metre mesafe alınıyor. Bazı nedenlerde iş performansı istenilen seviyeye gelmedi. 2015 yılında Kop geçidi tünelleri tamamlanarak hizmete açılacak. Böylece Erzurum ve Bayburt arasında kış aylarında kesintisiz ve güvenli bir geçiş sağlanacak" diye konuştu. Kop geçidinin Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgele'nin önemli geçiş noktalarından birisi olduğunu da hatırlatan Karayolları Bölge Müdürü,"Karadeniz'i doğuya ve güneye bağlayan önemli bir geçiş noktası olan Kop Geçidi'nin 2 bin 400 metre olan rakımını 2 bin metreye düşürdük. Tünelerdeki yollar duble olacak. Bu da Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerindeki araç trafiğinin daha hızlı ve güvenli olmasını beraberinde getirecek." dedi. Altıok, daha sonra tünellerde incelemelerde bulunarak müteahhit firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Karayolları Bölge Müdürü Şenol Altıok, Erzurum ve Ağrı'da toplam 757 kilometre bölünmüş yol yaptıklarını kaydetti. Altıok, yıl içerisinde Erzurum'da 40 kilometre duble yolun tamamlandığını ve 73 kilometre yolun da ihalesinin gerçekleştirilerek 2013 yılında yapımına başlanacağına vurgu yaparak, "Bölünmüş yol ve satıh yol çalımlarında sezonu tamamladık. Başarılı bir dönem geçirdik." şeklinde konuştu.

Altıok, Erzurum Atatürk Üniversitesi kavşağında yaptırılan çelik konstrüksiyonla üst geçidin zemin döşemesinde kauçukla kaplatılarak burada kayma ve düşmelerin önleneceğini de sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder