Erzurum-Bayburt sınırında bulunan deniz seviyesinden 2 bin 400 metre yükseklikteki Kop Dağı Geçidine yapılan 6 kilometre uzunluğunda
tünelle rakım 2 bin 50 metreye düşürülerek trafiğin 4 mevsim boyunca hizmet
vermesi sağlanacak.
Ovit'ten
sonra Türkiye'nin en uzun ikinci tüneli olan Kop Dağı Tünelinde şu ana kadar 100 metre katedildi.
Karayolları
12'nci Bölge Müdürü Şenol Altıok, işçilerin 24 saat boyunca çalıştığını, Erzurum-Bayburt arasının bir saate
düşeceğini anlatarak "Tünel çift tüp şeklinde ve böyle olunca toplam
uzunluk 13 kilometreye geliyor. Proje 319 milyon liraya mal oldu. Tünel 2014
yılının sonunda bitecek" dedi.
Tamamlandığında Türkiye'nin ikinci en uzun tüneli
unvanına sahip olacak Kop Dağı Tüneli'ndeki 2 tüp geçitte toplam 290 metre mesafe alındı.
Tünelin 2015 yılında tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor.
Erzurum-
Bayburt karayolu sınırındaki Kop Dağı
Tüneli'nde kazı çalımalarına 2 ay önce başlandı. İki taraftan başlanan kazı
çalışmalarında tüp geçitlerde 290
metre kazı gerçekleştirildi. 2 bin 400 rakımdan 2 bine
rakıma düşen yol güzergah çalışmalarında günde 20 metre kazılıyor. 319
milyon lira keşif bedelli Kop Tüneli tamamlandığında Erzurum- Bayburt arasındaki mesafe 6 kilometre kısalarak
bir saatlik mesafeye düşecek. Karayolları Bölge Müdürü Şenol Altıok, şantiye
çalışmaları hakkında Kop Geçidi
Tüneli'nde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Altıok, ağır ve çetin
geçen kış şartlarına rağmen tünel çalışmalarının 24 saat esasına göre devam
ettiğini söyledi.

Karayolları Bölge Müdürü Şenol Altıok, Erzurum ve
Ağrı'da toplam 757
kilometre bölünmüş yol yaptıklarını kaydetti. Altıok,
yıl içerisinde Erzurum'da 40
kilometre duble yolun tamamlandığını ve 73 kilometre yolun da
ihalesinin gerçekleştirilerek 2013 yılında yapımına başlanacağına vurgu
yaparak, "Bölünmüş yol ve satıh yol çalımlarında sezonu tamamladık.
Başarılı bir dönem geçirdik." şeklinde konuştu.
Altıok, Erzurum Atatürk Üniversitesi kavşağında yaptırılan çelik konstrüksiyonla üst geçidin zemin döşemesinde kauçukla kaplatılarak burada kayma ve düşmelerin önleneceğini de sözlerine ekledi.
Altıok, Erzurum Atatürk Üniversitesi kavşağında yaptırılan çelik konstrüksiyonla üst geçidin zemin döşemesinde kauçukla kaplatılarak burada kayma ve düşmelerin önleneceğini de sözlerine ekledi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder